nuffnang

Tuesday 4 January 2011

bLoGwaLKiNg...




Fuhhh...!!!
Penat betul blogwalking ni ek...
Boleh sesak mata macam ni...
(Bukan sesak nafas ok...Kerana blogwalking menggunakan mata...Ekekeke...)

Hari ni...
Dari pagi...
Sampai sekarang ni...
Kerja saya cuma ber'blogwalking'...
Jangan cakap saya tak buat kerja pulak ye...
Dah saya memang tak ada kerja...
Pelik jugak di minggu-minggu AKB ni saya tak ada kerja...
(Maksud AKB akan diterangkan dalam entry saya yang lain ok...)
Tapi memang bos tak bagi saya kerja...
Nak buat macam mana kan...
Lagi saya suka...

Ok fine...!!!
Nak tau tak saya blogwalking kat blog mana...???
Saya blogwalking kat blog-blog perkahwinan...
Hehehehe...
Habis satu ofis berkumpul kat meja saya...
Sama-sama tolong komen mana yang cantik...
Mana yang tak cantik...

Soalan diaorang semua sama...
"Lala, nak kawin dah ek...???"
Atdoiyai...
Soalan tu la yang saya tak boleh nak jawab...
Memang la nak kawin...
Semua orang nak kawin...
Tapi...
Tarikhnya lagi yang tak di'confirmkan'...
Macam mana saya nak cakap kat diaorang...
Kalau tak jadi nanti...
Diaorang akan tanya pulak kenapa tak jadi...
Saya jugak yang malu kan...???
Betul tak...???

Antara kreteria-kreteria blog perkahwinan yang saya cari ialah :-

1) Berada di kawasan Temerloh/Boleh mengambil tempahan di sekitar Temerloh - sebab, kenduri nanti akan diadakan di Temerloh...Tempat tumpah darah saya ye...

2) Baju yang cantik dan terkini - yang penting ada warna ikut tema saya dan size XL atau XXL...Sebab saya kan chubby...:-D

3) Make-up harus cantik ok...!!! - Ini penting kerana saya ni jenis yang memang sangat suka dengan make up...So,secara tidak lansung, saya ada sikit-sikit skill untuk make up tu...Bila ada skill, membuatkan saya menjadi seorang yang sangat cerewet bila berkaitan dengan make up...Dan saya nak nampak cantik untuk hari penting saya tu...Sebab nak tangkap gambar...Gambar tu saya nak tunjuk pada anak cucu saya akan datang...So, kalau tak cantik, mesti menyesal seumur hidup kan...???

4) Pelamin yang simple tapi cantik - Bab pelamin ni, saya tak kisah sangat...Janji pelamin tu cantik dan sekali lagi, wajib ikut warna tema yang saya nak... 

Setelah saya ber'blogwalking' untuk jangka masa yang lama jugak...
Beserta komen-komen yang membina serta kurang membina dari kawan-kawan kat ofis ni...
Akhirnya...
Ada dua blog pengantin yang memenuhi kreteria-kreteria yang telah saya senaraikan di atas...

1) ANDAMAN QASEH


Blog ni bagus ok...Selalu di update...So, saya akan selalu follow blog ni...Sebab nak tengok latest trend...Walaupun alamat dia kat KL...Tapi dia tetap amik customer dari sekitar Temerloh, Bentong dan Jengka...Make up, pelamin pun cantik...And the most important, kat sini ada baju size XL dan XXL...Ngeee...

2) C-KIN ANGGUN


Blog ni pulak alamat dia terletak betul-betul kat Temerloh...Satu baris dengan ofis saya lama dulu je...Tapi saya tak pernah masuk pun...Ok jugak la make up dan pelamin dia...Saya balik Temerloh nanti baru pergi survey...

>>> Eh...Korang tau tak tema saya warna apa...???Hint: Payah nak jumpa orang pakai combination warna ni...Agak-agak la...Warna apa ek...???

9 comments: