nuffnang

Thursday 5 December 2013

Pray For Kuantan...


Dari kelmarin, setiap kali buka FB, berderet update tentang banjir di Kuantan... Setiap kali tu jugak air mata saya bergenang... Sedihnya melihat kesusahan mereka di sana...

Tapi saya hanya dapat tolong dengan apa yang saya mampu... Nak pergi ke sana menjadi sukarelawan, memanglah saya tidak mampu... Saya tak ada wang tunai yang banyak untuk diberi... Beri sekadar yang mampu dengan seikhlas hati...

Paling saya tersentuh bila mendengar cerita tentang baby dan kanak-kanak yang menjadi mangsa banjir... Kalau boleh, saya ingin pergi ke sana... Bagi mereka makanan yang sepatutnya... Bagi susu... Tukarkan kan pampers mereka dengan yang baru... Selimutkan mereka dengan selimut yang tebal... Tapi apakan daya... Saya tak mampu... Saya rasa bersalah sangat-sangat kerana saya tidak mampu... Sedangkan orang yang sepatutnya menjadi orang pertama yang memberikan pertolongan sibuk berhimpun... Daripada duit habis buat perhimpunan tu, baik duit tu salurkan kepada mangsa banjir... 

Hanya doa yang mampu saya kirimkan... Semoga banjir cepat surut... Supaya Kuantan boleh pulih seperti sedia kala...

Dan RESPECT dari saya untuk semua yang membantu mangsa-mangsa banjir secara lansung atau tidak lansung... 



Untuk lebih lagi gambar, boleh tengok di FB Page : KUANTAN... Pasti air mata akan bergenang melihat kesengsaraan mereka...

Peribahasa hari ini, KERA DI HUTAN DISUSUKAN, ANAK DI RUMAH MATI KELAPARAN...

Siapa faham, faham lah... Siapa tak faham, fikir sampai faham...

1 comment:

  1. semoga ura gelombang kedua buat semua bersedia.. smoga diberi kekuatan dan kesbaran buat mereka..

    ReplyDelete