nuffnang

Wednesday, 4 December 2013

Doa Mohon Dielakkan Dari Banjir...


Mungkin ini balasan kecil untuk dosa-dosa yang kita buat di muka bumi ini...

Kepada awak semua yang sedang menghadapi banjir, bertabahlah... Saya pun risau dengan keadaan yang semakin meruncing ini... Niat hati, nak balik Mentakab lepas kerja hari Jumaat... Semoga jalan sehingga ke Mentakab masih boleh dilalui...

Kalau lepas tu, air naik tak ada masalah... Boleh jadikan alasan untuk EL... Ok... Niat tak berapa nak betul... Hahaha... 

Dan kepada awak semua, jaga diri masing-masing... Jaga keluarga... Jaga anak-anak... Jangan bagi mereka main air banjir... Ada macam-macam dalam air tu... Bahaya... 

Semoga banjir cepat surut... Dan semoga tiada gemlombang kedua... 

Amin...

3 comments:

  1. ciknaa pun risau ni afiq kat kampung..
    nak balik dah tak lepas :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah...harap2 la jalan temerloh-kl bukak lagi...

      Delete
  2. Ayat di atas tu adalah perintah Allah SWT kepada bumi dan langit. Bolehkah di ambil utk jadi doa? Selalunya doa, kita minta kepada Allah SWT direct kan. Dalam kitab Bukhari dan Muslim ada doa elak hujan.

    WAllahu a'lam.

    ReplyDelete