nuffnang

Wednesday 30 May 2012

1st Anniversery Sebagai Suami Isteri Merangkap Ayah dan Ibu...

Arggghhh...
Perut berkeroncong...
Sila lah cepat pukul 1...

Sambil menunggu pukul 1...
Mari saya cerita tentang 1st Anniversery kami...

Sabtu lepas, bersamaan 27/05/2012...
Merupakan Ulangtahun Perkahwinan saya dan En Keluang yang pertama...
Tak prepare apa-apa pun...
Sebab masa tu kat rumah ma kat Mentakab...
Kan saya dah cerita dalam entry sebelum ni...
Yang saya balik Mentakab sebab nak tengok Baby Marissa...

Tak terpikir pulak nak buat apam polkadot...
Padahal sebelum bersalin dulu, rajin je buat apam polkadot...
Bila dah bersalin ni malas jadinya...

Nak buat kad sendiri lagi lah malas...
Padahal dulu rajin je quilling itu...
Quilling ini...
Tapi sekarang, buat quilling pun sebab orang order...

Tiba-tiba, En Keluang kata nak pergi gunting rambut...
Saya pun cakap ok je lah...
Tak ada hati pun nak ikut...
Sebab mandi pun belum...
Hahaha...

Lama En Keluang keluar...
Bila sampai je...
Dia buat tak tau je dengan saya...
Tapi mundar mandir...
Lepas tu dia suruh saya ambik buku dalam kereta...
Saya pun tanya lah buku apa...???
Sebab buku order doily paper ada dalam bilik...
En Keluang terus jawab...
"Buku abang baru beli lah..."
Siap ada tambahan...
"Cepatlah sikit...!!!"
Hati dah ada suspect something ni...

Saya pun dengan terkial-kial...
Keluar lah pergi kereta...
Dengan ikat kain batik nya...
Ala... Macam orang beranak 10 dalam tv tu...
Hahaha...

Bukak je pintu kereta...
Nampak ada sebiji kek kat seat sebelah driver...
Heh...!!!
Surprise la tu kononnya...
Tapi memang agak surprise pun...
Kek tu En Keluang dah siap keluarkan dari kotak...

Saya pun bawak lah kek tu masuk dengan muka tersengih-sengih macam kerang busuk...
Ma terus tanya...
Apa tu...???
Saya sambil terus tersengih, tunjuk kat ma...
Ma pun tersengih sama...
Sengih secara berduet...
Hahaha...

 Terus ucap terima kasih kat En Keluang...
(^_^)





Kami mungkin tak ada duit untuk pergi bercuti sempena anniversery ni...
Kami mungkin tak ada duit untuk beli kek yang mahal-mahal...
Kami mungkin tak ada duit nak tukar-tukar hadiah...
Tapi yang pasti...
Kami ada hadiah yang paling berharga...
Tak ternilai harganya di dunia dan akhirat...
NUR AMIRAH RAMIZAH BINTI MOHD. AZMI

3 comments:

  1. auuwww auwww suwitnye ur hubby.. hihi
    hepi anniversary :)

    ReplyDelete
  2. xde duit konon....
    mahal kek tu.... kalo murah kek span jek die beli....khkihkih.. :p

    ReplyDelete
  3. Liyana : alhamdulillah...tq...hehe..:-)

    Cik Chiellah: hahaha..murah la tu..xmampu kek baskin n robin...

    ReplyDelete