nuffnang

Sunday, 15 May 2011

Kuarters @ Rumah Baru Saya...!!!

Akhirnya... Semalam secara rasminya, saya dah dapat kunci rumah kuarters yang saya tunggu selama 9 bulan... Alhamdulillah... Saya dan En Keluang akhirnya ada tempat berlindung untuk meneruskan kehidupan selepas berkahwin...

Semalam, awal-awal pagi, dah mintak bos sign semua dokumen berkaitan dengan hal kuarters... Sekali dengan borang pelepasan keluar waktu bekerja... Hahaha... Semalam saya kerja separuh hari je... Sebab petang tu nak menyelesaikan hal kuarters ni... Bukan saya je yang kerja separuh hari, saya turut memaksa En Keluang untuk mintak keluar ofis... Jahat kan...???

En Keluang sampai ofis saya pukul 2 lebih... Geramnya lah saya tak terkata... Saya rasa sangat membazir masa tunggu dia sejam lebih kat ofis tu... Macam-macam boleh buat dalam masa sejam tu... Lepas saya masuk kereta, kami terus bergegas ke Parcel B... Untuk pergi BPH dan Pejabat Pos... Kat BPH bayar deposit rumah RM 150, kat Pejabat Pos pulak, beli setem hasil RM 10 2 keping... Satu untuk dokumen penjanjian dengan pihak BPH dan satu lagi untuk letak kat borang TNB...

Dah settle kat Parcel B, kami gerak pulak pergi Parcel E... Nak pergi Kedai TNB kat Anjung tu... Saya ingat, prosidur kat TNB tu sekejap je macam prosidur kat BPH tadi, rupanya kena isi borang pulak dulu... Atdoiyai... Saya makin rasa nak hangin je... Sebab takut tak sempat... Target saya hari semalam, saya memang nak selesaikan sampai dapat kunci semalam jugak... Sebab tu saya jadi hangin semacam... Boleh...??? Hahaha...

Dekat TNB, kena bayar RM 173... Tapi, akak kat TNB tu cakap, RM23 boleh claim dengan pihak BPH, sebab itu cas apa entah... Saya tak paham... Saya iya kan je... Then, kami pecut pulak pergi Salak Tinggi... Ya...!!! Salak Tinggi...!!! Sebab tu saya cuak semacam... Ingat Salak Tinggi tu dekat ke dengan Putrajaya... Dalam setengah jam la jugak... Itupun kalau jalan clear...

Kat Salak Tinggi, kami kena pergi SYABAS... Untuk settlekan hal air pulak... Macam kat TNB, kena isi borang dulu... Lepas tu baru bayar... Kat SYABAS, bayar RM 130... So, jumlah terkumpul sekarang dah berapa...??? Sila kira sendiri...

Bila ketiga-tiga resit dah ada pada tangan kami, kami pun pecut semula balik ke Putrajaya... Pergi semula ke Parcel B... Kali ni nak pergi BPH dengan niat nak hantar borang yang dah lengkap... Sampai kat ofis BPH tu, saya serah borang dan saya suruh orang yang bertugas tu cek dulu borang saya... Takut ada yang tak lengkap... Ada la dua tiga benda yang saya terlupa nak isi... Tapi, yang berat-berat semua ok...

Bila dah lengkap, pihak BPH pun serah kunci... Perh...!!! Rasa nak tangkap gambar macam ala-ala artis terima anugerah tu... Hahahaha... Tapi, tak kan la kami nak buat jakun sangat macam tu kat ofis orang... Kan...???

Tapi, sebaik saja En Keluang pegang kunci, dia pulak yang jakun semacam... Atdoiyai...

Tengok tu... Sambil bawak kereta pun nak tengok jugak kunci tu... Saya ni, lansung dia tak bagi pegang kunci tu... 

Beliau dah tak sabar sangat la tu nak naik rumah...

Semua benda dia nak jadi orang pertama... Bukak pintu rumah pun, dia nak jadi orang pertama...

Masuk je rumah... Terus tangkap gambar... Ruang tamu rumah ni kecik sikit...

Ini permandangan dari balkoni rumah saya... Boleh kata, hampir separuh putrajaya saya boleh nampak dari sini... ERL lalu pun saya boleh nampak dari sini...

Ruang tamu...

Dapur pun dah lengkap dengan kabinet...

Ok tak rumah ni...??? Pada saya ok la kot...Even kecik je pun... Boleh lah untuk kami berdua nak hidup... Sekarang ni saya tengah pening pikir pasal perabot pulak... Duit lagi... Atdoiyai...

>>> Entry ni saya taip sebelum blog ada problem... Hari Khamis... Maksudnya, saya dapat kunci ni hari Rabu... Sekarang dah hari Ahad... Lama saya peram entry ni... Hehehe...

3 comments:

  1. miss sunshine: presint 11 yunk...yg ada kubah kat atas tu...atas bukit...dekat sekolah....

    ReplyDelete