nuffnang

Thursday 14 April 2011

Monogram kah ini atau STD...???

Saya baru balik dari tengok cerita CUN... Finally... Hajat tertunggak dari last week tercapai jugak... Minggu lepas hajat saya nak tengok CUN tak kesampaian sebab saya jatuh... Well... Cerita CUN tu ok jugak... Best... Release tension... Boleh buat kita gelak... Nice movie la... Cuma pada pendapat saya, Maya Karin and Marsha agak keterlaluan seksi kot... Teeeetttt... Tak berani nak komen lebih... Sila tegok sendiri ok...

Balik rumah, bukak blog yang lama tak bukak ni... Jarang sangat dah saya BW... Sangat busy dengan kerja yang melambak-lambak... So, saya pun lepas gian BW... Paling utama, mesti akan bukak blog B2B... Hehehe... Then, saya perasan, ramai yang buat entry pasal STD... At the same time, saya google MONOGRAM...

Actually... Saya pun dah confuse... Apa itu monogram... Dan apa itu STD... Saya dah tau makna monogram tu sikit-sikit melalui sini... STD pulak, lansung saya tak tahu... Cuma bila saya tengok blog B2B yang lain, mereka semua bercerita pasal STD... Atau dalam ayat panjang nya... Save The Date... Apa kegunaan STD ni ye kawan-kawan...??? Kegunaan dia macam kad kahwin ke...??? Maaflah... Saya orang kampung... Tak tahu perkara-perkara baru dalam majlis perkahwinan zaman sekarang... (- -')

Sebab utama saya google pasal Monogram tu... Saya nak buat something yang macam TQ tag tapi tak ada perkataan THANK YOU atau TERIMA KASIH untuk tampal kat kotak door gift saya tu... Apa yang patut kita panggil benda itu...??? Kalau tak dapat nak bayangkan apa yang saya maksudkan... Mari saya tunjuk contoh yang saya dah buat...

Yang ni ada monogram beserta nama dah tarikh... Dan juga ayat mengada-ngada yang kononnya comel di bawah itu... Corak kerawang pulak penuh di sisi kertas...

Yang ni pun ada monogram beserta nama dan tarikh... Juga ayat mengada-ngada di bawah itu... Tapi yang ni corak kerawang dia ada kat satu sudut je...

Yang ni pulak tak ada monogram juga ayat mengada-ngada itu... Sebab tak tau nak letak mana... Takut nampak serabut sangat... Suka corak yang ni sebab ia simple tapi cantik...
Design yang dipilih akan diprint atas kertas warna ungu... Sebab tema majlis saya kan ungu hitam... So, kertas ungu, ink warna hitam... Just nice kan... Tapi, tadi saya cari sticker paper warna ungu kat Mydin... Tak ada... Pernah tak awak jumpa sticker paper warna warni...??? Tak kan saya nak kena main celup-celup warna lagi untuk dapatkan warna ungu kan...??? (Perli diri sendiri...) Saya nak guna sticker paper supaya senang tampal kat atas kotak door gift tu... Tak payah nak letak-letak gam... Tapi, kalau dah terdesak, boleh je guna kertas biasa warna ungu... Tak jadi masalah pun...

Rasa-rasanya... Kat banner pun nak letak design macam ni la... Supaya sedondon dengan doorgift saya... Hahaha... Eh... Eh... Baju t-shirt untuk orang yang buat kerja gotong royong pun nak letak design macam ni jugak la... Agak-agak, sanggup tak mereka pakai...??? Hehehehe...

Btw, mana antara design ni yang awak rasa paling cantik...???

Ouuuuuuuuhhhh... Mengantuk sudah saya... Nite semua...
(^_^)

10 comments:

  1. dulu pun confuse dengan term2 ni..hehe..sejak berblog baru tau..

    ReplyDelete
  2. slalu org wat nie utk wat cop sndr je
    Rubber Stamp...
    smart

    ReplyDelete
  3. yg no 3 mcm dah selalu tengok. no 2 cantik :)

    ReplyDelete
  4. mostly ckp no 2 cantik...tp bila sy print kat a4 paper, warna dia macam x meriah... macam kurang hitam...mybe sbb warna kertas lembut sangat so xmenyerlah...nak cari warna ungu yang lagi pekat la...

    ReplyDelete
  5. mimi: senang je...cari je gambar2 kerawang kat google...klo leh cari la warna hitam putih...so senang nanti nak print atas apa2 warna kertas..then, edit je guna photo edit...buang mana2 tulisan yg awk xnak kat kerawang 2, then tmbah je tulisan ikut suka hati awk...so, jadi la mcm kat atas 2...:-)

    ReplyDelete
  6. thanks kongsi idea pasal suh cari kerawang kat google tu.

    hoho dah ade idea nak wat camne n siap ade tutorial lagi. hehe

    thanks lala.

    jom exchange links. http://chefarizancheali.blogspot.com/

    saya dah follow ur blog.

    ReplyDelete