nuffnang

Wednesday 30 March 2011

DiAm iTu LeBiH BaiK...

Saya bukan perempuan sempurna yang mencuba untuk menjadi sempurna... Walau saya tau kesempurnaan tu tak kan mungkin dapat saya capai...

Tapi, sekurang-kurangnya saya harap saya boleh lakukan yang terbaik... Saya cuba sepenuh daya untuk buat yang terbaik... Tapi saya tak mampu...

Ya... Saya sangat lantang berkata-kata... Kadang-kadang kata-kata saya terlalu kasar... Menyebabkan ada hati yang terluka... Tapi itu untuk kebaikan... Untuk perubahan ke arah yang lebih baik... Jika saya tak lantang bermakna saya tak ambil berat... Perlukah saya jadi begitu...???

Jika perlu pun, tak mungkin saya akan diam... Kerana rasa kasih, sayang dan cinta sangat menebal dalam hati saya... Menyebabkan saya tidak akan pernah berhenti mengambil berat dan risau...

Tapi, jika ini menyebabkan hati orang lain terluka... Baik... Biar saya pilih untuk melukakan saja hati saya... Dari melihat orang yang saya sayang dan kasihi terluka ...

Ketahuilah... Bagaimana pedihnya hati orang yang dilantangi... Pedih lagi hati orang yang melantangkan kata-kata... Lebih pedih kalau terus membiarkan orang yang disayangi dan dikasihi terus-terusan membuat kesilapan tanpa menegur...

Ya... Mungkin itu yang terbaik untuk saya lakukan... Simpan semua yang terasa dalam hati... Simpan semampu yang boleh... Dan biar dibawa bersama hingga ke hujung nafas...

Mungkin dengan cara ini... Tak ada hati yang terluka... Tak ada hati yang merasa kekurangan diri... Perhubungan ini akan menjadi lebih bahagia... Dan saya akan menjadi seorang perempuan yang sempurna di mata beliau...

Harapan saya hanyalah ingin menjadi seorang KAWAN, TEMAN HIDUP dan IBU yang sempurna untuk beliau dan bakal anak-anak kami... Untuk itu... Saya akan diam.....

No comments:

Post a Comment