nuffnang

Thursday 13 January 2011

HaNtU KaK LiMaH BaLiK RuMaH...

Setelah hampir sebulan saya menunggu...
Menunggu dan terus menunggu...
Akhirnya...
Jeng...Jeng...Jeng...


Saya dapat jugak tiket wayang Hantu Kak Limah Balik Rumah ni...
Berminggu-minggu saya cuba untuk booking cerita ni secara online...
Tapi tak pernah berjaya...
Selalu saja dah full orang booking...
Berkali-kali jugak saya gamble saja ke kauter tiket GSC Alamanda tu...
Tapi masih tak berjaya...

Semalam...
Dengan penuh tekad dan semangat yang tinggi...
Saya dan En Keluang berlari-lari anak menuju ke kauter...
Dengan hajat yang tinggi menggunung...
Tapi apakan daya...
Kami tiada jodoh dengan tiket yang kami idam-idamkan itu...
Saya dengan segera menarik muncung yang panjang...
En Keluang pula sekadar terkebil-kebil...

Kerana desakan perut yang buat konsert rock...
Kami pergi makan dulu...
Pikir punya pikir punya pikir...
Macam mana la nak dapatkan tiket tu...
Akhirnya kami mengambil keputusan...
Tunggu tiket reserve...

Maka selepas makan...
Kami bergegas ke kaunter...
Tanya-tanya la kat adik jaga kaunter tu...
Dia kata ada 8 lagi seat reserve...
Tapi ada masa 15 minit lagi untuk habis waktu reserve tu...
Fuhh...!!!
Cuak jugak menunggu...
Sebab ramai gila orang tunggu...
Takut-takut karang...
Seat tu kena sambar dengan orang lain...
Putih mata kitaorang...
Demi untuk mengelakkan perkara-perkara demikian berlaku...
Saya memaksa En Keluang untuk tunggu di tepi kauter...
En Keluang menurut...
Tapi masalah nya...
Dia asyik main cak-cak dengan adik kauter tu...
Nasib baik adik tu jantinanya lelaki...
Kalau perempuan...
Lama dah aku hentak En Keluang kat situ jugak...

Kami menunggu...
Tunggu-tunggu dan terus menunggu...
Finally...
Adik yang baik hati tu pun serve kitaorang...
Maknanya masa reserve tu dah habis la kan...
Yes...!!!
Berjaya jugak dapatkan tiket tu...

Huh...!!!
Apa yang saya belajar kat sini...
Sabar itu adalah penting...(Tiba-tiba..)
Hahahaha...
Tapi serius...
Kalau saya tak sabar...
Dan ikutkan muncung saya yang panjang tu...
Dah lama saya ajak En Keluang keluar dari Alamanda tu...
Tapi sebab kesabaran saya mencuba dan menunggu...
Akhirnya dapat jugak kan...
Hurm...
Kan bagus kalau kesabaran saya tu selalu ada...
(^_^)

>>> Tapi saya cukup tak boleh sabar kalau orang sakitkan hati saya...Kalau saya dah start marah...Jangan harap marah tu boleh reda dalam masa yang sekejap ok...Huh...!!!

No comments:

Post a Comment