nuffnang

Monday, 29 September 2014

Resepi | Potato Fritters

Assalamualaikum...

Dah lama tak berjumpa...
Rindu rasa hati...
Ingin ku bertemu oh kasih...
Eh... Eh... Eh...

Malas lah intro panjang-panjang...
Meh aku nak share resepi yang semua orang dah tau ni...
Hahahaha...

Bahan-bahan

1 biji kentang (disagat)
3 sudu besar tepung gandum
2 sudu besar tepung jagung
1 biji telur
1 sudu kecil lada hitam (terpulang)
Sedikit daun sup dan daun saderi (terpulang)
Sedikit garam

Cara-cara

1. Campurkan semua bahan dalam satu bekas.


2. Gaulkan sehingga sebati. Adunan akan jadi semakin cair.


3. Panaskan kuali dan bila minyak dah betul-betul panas, baru masuk kan adunan tadi. Goreng macam buat cekodok. Tapi, leper-leperkan adunan tersebut.


4. Angkat dan toskan. Seterusnya boleh colek dengan sos dan masuk mulut. Mohon kunyah dahulu sebelum telan.

Siap dah Potato Fritters korang...
Nama bukan main gah...
Tapi ala-ala cekodok je pun...

Tapi, senang je kan nak buat resepi ni...
Sedap pun sedap...
Amirah sampai makan 5 ketul...
Bangga ibu kau ni nak...
Nampak benar sedapnya ibu masak...
Bahahaha...

Kalau korang nak tau...
Rumah aku tak ada benda sagat tu...
Cuba teka aku sagat kentang guna apa...???

Jeng... Jeng... Jeng...


Mohon jadi kreatif macam aku...
Bahahaha...

4 comments:

  1. dah buat jugak, senang murah dan sedap! hehee
    tp i x sagat jugak..hiris nipis² jer..hehe

    ReplyDelete
  2. ehem! ok nak try gak nanti..kemain lawo sgt gambo ter...hihi

    ReplyDelete