nuffnang

Friday 3 January 2014

Malam Jumaat

Malam Jumaat |

Ohoi...
Pagi-pagi buta dah bertenggek kat sini...
Semangat sangat aku ni dengan azam baru...
Ahahaha...

Ok...
Tajuk bukan main lagi...
Apa yang ada dengan Malam Jumaat...???

Malam Jumaat aku semalam ada sedikit debaran...
Amboi ayat...
Lain macam je debaran nya...
Kahkahkahkah...

Semalam lepas aku tidurkan Amirah...
Dalam bilik atas katil...
Dalam pukul 11 macam tu lah...
Aku pun beramas mesra dengan Note II aku yang putih bersih itu...
Aku charge Note II dekat tepi katil...
 Lepas tu laki aku masuk bilik...
Entah buat apa aku tak ingat dah...
Tapi aku ni sambil beramas mesra dengan Note II, sambil aku bercakap dengan laki aku...
Tiba-tiba macam ada satu bunyi perempuan menjerit...
Tapi sekejap je bunyi tu...
Dalam 5 saat macam tu...

Aku ni mulut boleh tahan jugak...
Cepat sangat nak menegur apa-apa yang aku dengar...
Aku pun cakap kat laki aku...
"Bunyi apa tu...???"
Dalam kepala aku masa tu, sound kat home theater je...
Tapi laki aku cepat-cepat potong cakap aku...
Terus dia tanya macam-macam soalan...
Aku pun jawab je lah soalan dia...

Biasanya, aku rileks je kalau dengar perkara-perkara yang ganjil macam ni...
Tapi malam tadi lain pulak rasanya...
Lepas laki aku potong cakap aku tu...
Tiba-tiba aku rasa macam seram sejuk...
Hati berdebar-debar...
Sebab tu aku layan je soalan laki aku tu...

Lepas tu aku buat quilling kat depan tv...
Laki aku pun tengah sibuk berwhatsapp dengan kawan-kawan blogger dia...
Tiba-tiba dia bagi aku baca whatsapp dia...
Ada sorang kawan dia dalam group whatsapp ni...
Duduk area umah kami jugak...
Kami blok C, dia blok A...
 Dia kata, dia dan housemate dia pun dengar benda yang kami dengar tadi...
Dusssshhh...!!!
Apa benda pulak ni weh...???
Apa hal korang cerita benda-benda macam ni tengah-tengah malam weh...???

Laki aku lepas tu, nak pergi dapur pun ajak aku teman...
Apakah...????
Pfffftttttt...

Tiada penjelasan tentang apa yang berlaku malam tadi...
Tadi, masa aku hantar Amirah ke rumah pengasuh dia yang selang dua tingkat dengan aku...
Berat je rasa mulut aku nak bertanya...
Niat hati membuak-buak nak tanya...
Tapi tak termampu...
Akhirnya aku tak tanya pun...

Ok...
Aku taip entry ni dari mula-mula aku masuk kerja pagi tadi...
Lepas tu pergi meeting bagai...
Dah tengahari baru nak siapkan...
Ok la tu...
Korang pun tak takut sangat kalau baca cerita seram macam ni tengah-tengah hari kan...
Bye...


 

No comments:

Post a Comment