nuffnang

Wednesday 23 May 2012

Rindu...

Salam semua...

Mood untuk menaip entry makin merundum sekarang...
Kronologi kelahiran Amirah pun tak habis tulis lagi...
Mintak maaf kepada mereka-mereka yang mengikuti drama bersiri tu ye...

Apatah lagi cerita masa pantang...
Lagi lah ke laut entry nya...

Sedar tak sedar...
Hari ni dah tiga hari saya menjadi wanita bekerjaya semula...
Ya... Saya dah start kerja...
Cuti 90 hari saya dah habis...

 So, selama tiga hari ni jugak la...
Saya meroyan dari pagi hingga petang...
Sentiasa tengok jam...
Menunggu ketibaan waktu balik...
Sebab hati asyik meronta-ronta rindukan Amirah...

Hari ni hari pertama saya hantar Amirah ke rumah pengasuh...
Hari Isnin hari tu, nenek dia ada kat sini...
So, saya tak hantar dia ke rumah pengasuh...
Hari semalam, ayah cuti...
So, ayah yang hantar Amirah pergi rumah pengasuh...
Hari ini pula...
Saya lah yang menghantarnya...
Memandangkan ayah terpaksa keluar awal...
Ayah kan kerja kat KL...

Perasaan...???
Serius sebak rasa hati...
Lepas cium, cium lagi...
Dan terus cium Amirah...
Walaupun masa tu kat pintu rumah pengasuh je...
Air mata mula nak merembes keluar...
Tapi, saya tahan...
Amirah dah mula merengek-rengek kecil...
Bertambah sayu hati saya...

Dengan langkah yang perlahan, saya tinggalkan juga Amirah...
Saya tekan butang lif...
Lif dah terbuka, tapi saya masih berdiri depan pintu lif...
(Nasib tak ada orang dalam lif...)
Menunggu...
Kalau-kalau Amirah menangis kuat...
Tapi, nasib baik tak ada...
Saya pun masuk lif dan turun...
Seterusnya, terus ke ofis...

Tapi, di ofis...
Seharian saya tak tenang...
Mood saya jadi rosak...
Saya jadi pendiam...
Asyik duduk kat tempat sendiri...
Buat kerja sendiri...
Kadang-kadang tengok gambar Amirah...
Tengok video Amirah mengomel-ngomel...
Air mata terus jatuh bercucuran...

Difikir-fikirkan...
Inilah pengorbanan yang harus dilalui oleh seorang ibu yang bekerja...

Ya Allah...
Kau perliharalah anak ku dari segala kejahatan...
Semoga pengasuh ini, baik orangnya...
Dan menjaga Amirah dengan baik...
Amiinnn...








Amirah......
Ibu RINDU...!!!
(T_T)

2 comments: