nuffnang

Tuesday 7 June 2011

SABAH...!!! Berani Ke Saya Naik Kapal Terbang...??? Gigil...!!!

Salam semua... Awak mesti bengang dengan saya kan... Saya tak review lagi pasal majlis saya seminggu lebih yang sudah... Sabar... Saya dah buat banyak entry... Tapi semua tersadai dalam draft je... Semua nya sekerat jalan je saya buat... Untuk buat entry yang berkaitan dengan majlis saya, banyak sangat yang saya nak cerita... Gambar pun kalau boleh nak upload banyak-banyak... Nak pilih gambar lagi dah jadi satu hal... Banyak sangat gambar... Sampai entry saya tu jadi panjang berjela-jela... Tapi, selalu tak ada penutupnya... Sebab...??? Al-maklumlah... Sejak-sejak jadi isteri orang ni... Banyak sangat tanggungjawab... Tengah-tengah goyang kaki taip entry, tiba-tiba teringat tak iron baju lagi... Kadang-kadang teringat tak basuh pinggan lagi... Tak mop lantai, tak basuh baju, tak lipat kain... Haiiihhsss...!!! Macam-macam la...

Esok, saya nak terbang pergi Sabah... Ha... Mesti awak teka saya nak pergi honeymoon kan...???  Salah...!!! Hey, pernah tak saya bagi tau awak, En Keluang orang mana...??? YESS...!!! He from Sabah...!!! Kudat, Sabah... Hujung minggu ni ada majlis bertandang di pihak dia pulak... So, esok kami satu keluarga akan berangkat ke sana... Tujuan pergi awal, mestilah nak pergi jalan-jalan dulu... Since, family saya tak ada seorang pun pernah sampai lagi ke Sabah...

Sebelum kahwin dulu, dia pernah ajak saya balik Sabah... Jumpa dengan keluarga dia... Tapi, saya bagi alasan kena jimat duit... Sebab nak kahwin... Padahal, kalau Air Asia buat promosi, tiket pergi balik boleh dapat dengan harga RM 100 je... Saja nak bagi alasan... Bukan sebab tak nak jumpa family dia... Tapi, sebab paling besar saya tak nak pergi Sabah adalah kerana... SAYA TAKUT NAIK FLIGHT... Boleh...??? So, sebab tu saya beria jugak nak suruh family dia datang masuk merisik saya... Sebab saya nak kenal-kenal dengan bakal family mertua saya (Masa tu la... Sekarang dah jadi mertua pun...)

Kalau ikutkan, boleh je dia hantar saudara mara dia yang memang duduk kat KL ni je jadi wakil rombongan merisik tu... Tapi, saya bangkang... Saya lebih prefer mak ayah dia sendiri yang datang... Sampai saya sanggup nak bayar tiket mak ayah dia datang sini... Tapi, dia tak bagi... Tak sampai hati agaknya... Hehehe... Punya la takut nak naik flight... Sampai jadi macam tu sekali... Apa ke kejam sangat la aku ni...

Tapi untuk kali ni, saya dah tak boleh kata TIDAK dah... Takut tak takut, kena paksa diri naik flight jugak... Haiyaaa... Wa manyak takut sama itu burung besi maa...

One of the most beautiful place in Kudat - ihsan Google
Bila pikir-pikir balik tempat yang saya nak pergi ni saya tak pernah sampai, jadi excited pulak... Untuk sedapkan hati saya cakap pada diri saya sendiri, "Baru rare kalau naik kapal terbang... Baru la rasa macam orang kaya..." Hahaha...

Cantik giler kan laut dia... - ihsan Google 
Dan kalau sempat, En Keluang ajak kami semua pergi Kundasang... Kat kaki bukit Gunung Kinabalu... En Keluang kata, kat situ tempat dia sejuk macam kat Cameron... Tempat sejuk la baru best honeymoon... Ye tak...??? Hahahahaha...
 
Sangat excited nak pergi... Nak kenal family baru saya kat sana... Nak jalan tempat-tempat cantik kat sana... Tapi, saya takut naik flight...!!! Ada petua tak nak hilangkan rasa takut...???
 
Doakan saya selamat pergi dan balik ye... (- -')
 
 


3 comments:

  1. bestnya dapat p sabah...pasn leh slaloo balik sabah la...

    anyway..congratz dear..

    ReplyDelete
  2. pernah dulu time belajar bunga p sabah..best..

    ReplyDelete