nuffnang

Wednesday 18 May 2011

Bridal Ku Bridal Mu Jua...???

Gosh...!!! Tiba-tiba rasa macam sangat geram dengan one of my friend ni... Majlis kami tarikh dekat-dekat... Majlis akad nikah saya 27 Mei 2011 diikuti majlis resepsi 28 Mei 2011... Kawan saya ni pulak, majlis akad nikah dia 28 Mei 2011, iaitu sejurus selepas tamat majlis resepsi saya... Diikuti majlis resepsi 29 Mei 2011... Dan apa yang penting, rumah kami ni dekat-dekat je... Jarak dalam 100 meter je kot... Kalau ikutkan, memang busy la penduduk taman perumahan saya sebab ada kenduri dua hari berturut-turut... Tapi, nasib baik kawan saya ni guna catering... Tak buat gotong royong macam kenduri saya...

Apa yang membuatkan saya geram...??? Bukan pasal tarikh yang dekat-dekat ni... Sikit pun saya tak kisah... Sumpah...!!! Tapi pasal dia sangat sibuk nak tau persiapan-persiapan saya... Kalau setakat tanya saya, saya masih ok... Saya boleh jawab pertanyaan dia... Tapi, kalau dah sampai ke bridal yang saya ambik pun dia pergi untuk bertanyakan perihal baju atau pelamin yang saya ambik... Siapa tak geram... Betul tak...??? Sedangkan dia dah ambik bridal lain... Yang jauh lebih senior dari bridal yang saya ambik ni... FYI, tuan punya bridal yang dia amik adalah kakak suami tuan punya bridal saya... So, mereka adalah ipar...

Dia datang ke bridal yang saya ambik dengan alasan menemankan kawan dia yang juga salah seorang customer kat bridal yang saya ambik ni... Kawan dia nak kahwin bulan 9... Kemudian bertanya macam-macam kepada tuan punya bridal tersebut... Konon-konon macam nak survey baju, pelamin dan harga la... Tanpa dia mengetahui bahawasanya tuan bridal ni dah tahu dia ambik bridal kat mana... Sambil-sambil tu dia bertanya tentang baju dan pelamin saya... Tuan punya bridal ni pun macam dah malas nak layan... Bukan apa... Pertama, sebab dia tak nak potong line kakak ipar dia... Kalau dia entertain lebih-lebih, dan kawan saya ni rasa pakej di bridal ni lebih cantik dan berpatutan, mesti kawan saya akan lari pergi kat dia kan... Dan jadi ketidak puasan hati pulak pada mereka anak beranak... Kedua, tuan punya bridal ni, memang sifat dia tak suka cerita lebih-lebih persiapan orang lain sebelum majlis... Dah habis majlis lain cerita la kan... So, bila kawan saya ni tanya pasal saya, hati tuan punya bridal ni jadi tak sedap... Last-last dia banyak mendiamkan diri je...

Bila tuan punya bridal ni cerita kat saya, saya masih cool... Dalam hati saya, mungkin kawan saya ni betul-betul nak temankan kawan dia... Sambil-sambil tu saja tanya-tanya... Saya tak kisah pun... Tapi, bila baru-baru ni tuan punya bridal ni sms saya, bagitahu kawan saya ni datang lagi... Saya tiba-tiba jadi geram sangat-sangat... Kali kedua dia datang, masih dengan cara yang lama... Konon-konon menemankan kawan dia... Kali ni dia tanya lagi pasal baju saya... Pelamin saya... Eh...!!! Apa kejadahnya...!!!??? Siap tanya lagi tuan punya bridal saya tu sanggul macam mana yang cantik untuk majlis nanti... Kerusi macam mana yang terbaru untuk pelamin... Macam-macam lagi lah...Saya terfikir... " Eh... Dia ni tak ada bridal dia sendiri ke...??? Kenapa tak pergi bridal awak sendiri untuk tanya semua tu... Kenapa sampai nak tanya kat bridal orang lain...???"

Kalau dia masih tak ambik bridal, saya tak marah kalau dia nak pergi kat bridal yang saya ambik ni... Saya boleh siap promote lagi kat dia... Atau boleh sharing everything dengan dia pasal pelamin dan baju saya... Tapi masalahnya, dia dah ada bridal yang dia pilih sendiri... So, what point lagi dia pergi berbincang dengan bridal lain...??? Orang pergi survey bridal sebelum tempah... Bukan selepas tempah... Tak faham betul la saya...

Mesti orang rasa macam meluat dengan saya sebab saya macam kedekut ilmu kan...??? Bukan kedekut... Just nak benda tu semua jadi surprise pada semua... Kalau awak dah tau semua... Apa guna lagi awak nak pergi majlis saya nanti... Kalau boleh saya nak surprise kan semua benda kat kawan-kawan saya... Nak share everything dengan kawan-kawan saya... Walaupun saya tau majlis saya nanti tak ada lah grand mana...  Tapi, biarlah saya yang reveal semua benda tu sendiri nanti... Saya tak suka kalau sebelum majlis saya tu berlansung, orang sana sini dah bercerita : "Eh... Lala tu nanti pakai baju macam ni... Pelamin dia macam tu... Bla... Bla... Bla..."

 Sebab tu la saya tak cerita sangat pasal persiapan yang saya buat... Biarlah saya, En Keluang dan keluarga kami je yang tau... Dalam blog ni pun saya tak reveal semua... Bukan saya sombong... Bukan saya berlagak... Bukan saya bajet majlis saya akan jadi WOW giler... Tapi saya cuma nak SURPRISE...!!! Paham tak SURPRISE...??? Lepas majlis nanti saya akan reveal semua... DIY yang saya buat pun saya akan ajar semua...

Makin dekat hari majlis, makin stress kepala hotak saya ni...

9 comments:

  1. hehe sabar. tp tak sangka ada jugak org yg tahap busy body cmtuh. suruh dia bukak blog kawin sindri. kan sng. tru blogs, kita boleh baca experience and wuts gud wuts not. hehe

    ReplyDelete
  2. pelik tul org yg macam tu ekk..Patutnya dia sibuk kan majlis dia, bukan majlis org haha. saba yek =)

    ReplyDelete
  3. hahaha...lala...sabo je lah ye...

    ReplyDelete
  4. Rai: ntah2 dia silent reader blog saya ni...hahaha...

    Nolie & Amy : 2 la pasal... tgh sabar la ni... malas nak gaduh pasal mende kecik gni... tp rasa cam sikit geram... eh bukan sikit...banyak... haha...

    ReplyDelete
  5. BIASALA TU KAN..MCM2 RAGAM MANUSIA..SABAR K..KUATKAN SEMANGAT OK

    ReplyDelete
  6. mizz sue: tq... sedang mengumpul sisa2 semangat yang ada...

    ReplyDelete
  7. sabar byk2 ye..dia takut n risau org compare, nnt majlis lala lg grand dr dia kot...abaikan je n setuju ngan lala xnk gtau awl2 pasal majlis segala sbb nnt xsuprise walaupun x gah mana :)

    ReplyDelete
  8. boleh x ujung minggu ni kite nk g kedai bridal akak nk tny akak pkai bju mcm mane sbb kite nak pkai lg vouge dr akak time jd bridesmaid nnt.
    kikikikikikikikikikikikikikikikikikiki

    ReplyDelete