nuffnang

Monday 23 May 2011

4 Days Before...

Hajat hati nak buat entry countdown... Sampai ke tarikh akad nikah saya... Konon-konon nak update setiap hari la... Tapi, haraaaammm... Banyak sangat kerja... Sampai tak ada masa nak usik laptop pun...

 Saya dah mula cuti kahwin... Sebelum ni, saya rancang nak cuti start hari Rabu minggu akad nikah tu... Tapi, adik saya kena daftar matrik hari Isnin ni (pagi nanti la...)... Kat Gambang... So, nak tak nak, saya kena la ambik cuti... Saya tak bagi ma harapkan orang lain untuk hantar adik saya... Kenapa tak ayah saya je yang hantar...??? FYI... Ayah saya fobia bawak kereta... Sebab masa muda-muda dulu dia pernah excident... Kawan dia mati... Dia yang drive... Mungkin rasa salah menghantui diri... So, sampai sekarang, dia tak pernah drive kereta dah...  Dan sebelum ni keluarga saya memang tak ada kereta... Nak pergi mana-mana memang pakai motor je... Kalau nak balik kampung, tumpang la kereta-kereta orang kampung... Sedih kan...??? Sebab tu lah saya dah tak nak harapkan orang lain dah... Biarlah saya, seorang anak, yang dah pandai bawa kereta dan dah ada kereta sendiri berkoban cuti untuk family saya... Setakat cuti je pun... Bukan masalah besar pun...

Jumaat hari tu hari last saya kat ofis... Sebelum bertukar status... Ramai sangat yang mengucapkan tahniah dan mendoakan yang terbaik untuk saya... Makin saya nak balik, makin ramai yang wish dan pesan macam-macam... Tak kurang jugak ada antara bos-bos dah bagi duit... Sebab tak dapat nak hadirkan diri masa majlis saya nanti... Awak tau...??? Saya terharu sangat sampai saya menangis teresak-esak... Plus, ramai pulak yang cakap tak sangka saya dah nak kahwin... Mungkin sebab perangai saya still macam budak-budak yang tak matang dan suka main-main... Entah kenapa, saya rasa sayang sangat dengan kehidupan saya sekarang... Bukan saya kata kehidupan saya sebagai seorang isteri nanti tak best, tapi mesti tak akan sama macam sekarang dah... Contoh paling senang... Kalau dulu saya boleh OT sampai pukul berapa yang saya nak... Tapi, bila dah jadi isteri orang, tak kan saya nak ikut suka hati saya je lagi kan... Kena pikir pasal laki yang tunggu saya pulang kat rumah... Betul tak...???

Kejap lagi kena bangun pagi... Nak pergi hantar adik saya... Lepas tu, boleh sambung buat kerja kat rumah ni... Macam-macam benda nak buat... Adik dah la kena pergi sana dah... Hilang satu pekerja berdedikasi... Tak sabar nak lepas dari semua ni... Rasa macam dah penat sangat... :-(

1 comment:

  1. waa..dah nak dekat da..dupdapdupdap x?hehe...
    bagusnya lala tolong hantar adik..bagus2 =)

    ReplyDelete