nuffnang

Saturday 5 March 2011

BaiK-BaiK SaYaNg...



Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang

Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku

Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku disiang dan malammu
Baik baik sayang karna aku untukmu

Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang
Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku



Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku disiang dan malammu
Baik baik sayang karna aku untukmu


Mesti semua orang tau lagu Baik-baik Sayang ni kan...??? Even budak kecik pun pandai nyanyi lagu ni... Apa perasaan awak semua bila dengar lagu ni...??? Kalau yang lelaki, mesti rasa lagu ni nak ditujukan kepada cinta hati mereka kan... Yang perempuan pun mesti sangat terharu bila pasangan awak tujukan lagu ni khas untuk awak kan... Rasa terbuai-buai di awangan... Seperti pasangan kita tu sangat mengambil berat tentang kita kan...???

Tapi En Keluang tak pernah tujukan lagu ni untuk saya... Maknanya, semua pesanan-pesanan dalam lagu ni dia tak bagi pada saya... Tapi, dia buat saya tersentuh dengan lagu ni... Bagaimana caranya...???

En Keluang cakap... Cuba bayangkan yang menyanyi lagu ni ialah seorang ayah yang menujukan semua lirik-lirik lagu ni kepada anaknya... Dan bila sampai part perempuan yang nyanyi tu... Cuba bayangkan itu adalah seorang ibu yang menyanyi... Saya diam... Saya bayangkan ma dan abah saya yang nyanyikan lagu tu khas buat saya... Air mata saya tiba-tiba mengalir... Tiba-tiba saya sebak yang tak dapat dibendung lagi... Bertapa sabarnya seorang ayah dan ibu... Yang sanggup susah payah demi menjaga kita... Anak perempuan yang masih mentah dalam hidup... Betapa kasih nya seorang ayah dan ibu yang begitu risau dengan keadaan anaknya...

Saya akui, saya memanglah bukan anak yang baik... Selalu saja melawan cakap ma dan abah... Kadang-kadang tertengking... Kadang-kadang termarah... Kadang-kadang lansung tak bertegur sapa... Bila ada keinginan saya yang tidak disempurnakan... Ya Allah... Begitu berdosanya saya... Sudahlah sekarang tak dapat nak balas jasa mereka dengan kemewahan... Malahan saya masih tak bersyukur... Masih bersikap mementingkan diri...

Dan hari ini... Adalah hari pertunangan saya... Dengan En Keluang... Ma dan abah sangat bertungkus lumus dalam menjayakan hari ini... Perancangan awal hanyalah keluarga En Keluang datang merisik... Tapi setelah ramai yang mengesyorkan supaya terus bertunang, maka kami ambik keputusan bertunang terus... Keputusan tu dicapai hari Isnin petang... Bayangkan dari saat tu, ma dan abah bertungkus lumus cari barang-barang, cari orang untuk jadi wakil masa majlis nanti dan macam-macam lagi... Saya masih kat Putrajaya... Saya sampai rumah pun malam tadi... Hantaran semua dah tersusun... Rumah dah bersih berkemas... Pinggan dah bersusun rapi... Saya terkesima... Terharu...

Terima kasih ma... Terima kasih abah... Kak long sayang ma dan abah sampai akhir hayat...

>>> Doakan majlis saya sekejap lagi berjalan dengan baik... Semoga tak ada apa-apa isu yang timbul... Aminn...

1 comment:

  1. sejahat mana pun kita...mak ayah xpernah tinggal kan kite kan...

    ehem3...lala...selamat bertunang dear :)

    ReplyDelete