nuffnang

Saturday 12 February 2011

UbAt StApLeR DeNgKi PaDa SaYa...

Selamat malam semua...Dah tidur ke...???Kalau dah tidur, tak ada la awak semua membaca entry saya ini bukan...???Saya tak boleh tidur la...Gusi saya berdenyut-denyut...Atdoiyai...Nak makan pun susah...Apa, nak suruh saya kurus ke ni...???

Bukan setakat gusi yang buat hal...Ubat stapler pun sibuk nak cari pasal dengan saya...Apa ke malang nya lah nasib saya ni...

Bukti penderaan ubat stapler terhadap diri saya yang suci murni...

Tapi, itu tak pe lah...Sebab semua orang tau, ubat stapler tak ada otak kan...Yang saya geram, kalau ada manusia, yang Allah bagi otak sempurna...Belajar pandai-pandai...Tapi dengki dengan orang lain...What for...???Sia-sia la anugerah yang Allah bagi tu...Ya...Saya tau, dengki tu memang perasaan yang wujud pada manusia...Itu normal...Tapi, itu tak boleh dijadikan sebab untuk awak hina orang sesuka hati...Apa baik sangat kah awak sampai semua orang di depan mata awak, awak nampak kesalahannya...???

Bila saya tulis macam ni, jangan pulak awak semua ingat yang saya ni pun bajet baik...Tidak...!!!Tidak sama sekali...Saya juga ada perasaan dengki...Serius...!!!Memang ada...Contohnya, seperti kawan baik saya...Cik Anis Nasri, tuan punya blog Pipi Berlubang...Bila dia mula-mula menceburi dunia blog ni...Saya antara kawan rapat yang banyak memberi sokongan pada dia...Sama-sama bermula sebagai blogger baru...Tapi, kemudiannya blog dia telah dipromotekan oleh En Ben Ashaari...Dan secara tiba-tibanya follower dia menjadi begitu ramai...Jauh meninggalkan saya yang baru ada beberapa orang follower je masa tu...Tak sampai 10 pun kot...Memang rasa dengki tu muncul dalam hati saya...Tipu la kalau saya kata saya tak dengki lansung kan...???Tapi, tak kan saya nak buat dia musuh pulak...Semata-mata dengki sebab blog dia lagi glamor dari blog saya...???Ha...???Come on...!!!Macam budak kecik la...

Dan apa yang saya buat...Saya tetap jadi macam dulu...Saya tetap support dia...Apa yang saya tau, saya share dengan dia...Apa yang dia tau, dia share dengan saya...Saya akan selalu tag dia dalam setiap contest yang saya buat...Dan dia jugak macam tu...Tak ada pulak saya nak kutuk-kutuk dia dalam blog saya...Atau kat mana-mana pun...Sambil-sambil tu, terus mempromotekan blog dengan usaha sendiri...Bukan kah cara begitu lebih manis dan bertamadun...(^_^)

Owh...saya memang tak sangka saya boleh membebel sepanjang ini dengan cuma satu perkataan...Iaitu DENGKI...Terbukti...Sejak semalam hingga ke hari ini...Saya sangat suka membebel dan mengarut...Sila jangan ambil serius dengan apa yang saya tulis ok...Tapi, itu jugak tak bermaksud, awak semua boleh ambik enteng perkara-perkara macam ni...(Wow...!!!Awak semua perasan tak...???Ayat-ayat saya seperti sedang membuat latihan penulisan untuk paper Bahasa Melayu Kertas II...)Ekekeke...

Ok la...Panjang berjela-jela pulak entry saya kali ni...Padahal, tadi saya cuma nak cerita pasal kaki saya yang terkena ubat stapler...Tapi, saya terbaca pulak kat blog seorang kawan ni...Ada orang kutuk-kutuk dia kat shoutbox...So, apa lagi...Dah la gusi sakit...Baca pulak benda-benda macam tu...Hangin pun sampai...Itu yang boleh keluar karangan tu...Confirm la dapat A...Hahahaha...Selamat Malam semua...

>>> Harap-harap lah perhubungan saya dengan Anis akan baik selama-lamanya...Amiiinnn...

No comments:

Post a Comment