nuffnang

Friday 25 February 2011

SiLa JaGa SenSiTiViTi oRaNg LaiN...!!!

Saya dah mengantok sangat... Dah tak sabar nak tidur... Tapi saya tetap nak tengok FB saya dulu sebelum tidur... Tapi...!!! Bila saya bukak je home FB saya... Terjojol gambar kepala orang yang penuh dengan darah... Dan tersepit celah apa entah... Dengan tajuk, 'Kemalangan Ngeri' dan bla...bla...bla... (Saya pun dah tak ingat... Main letak je tajuk... Sebagai contoh...)

Haiiisshhh... Awak semua yang saya sayangi... Lain kali, tolonglah jangan buat begitu ye... Sila fikir dahulu ya sebelum pos sesuatu yang seperti itu di wall awak... Pertama... Tolong tengok waktu ketika awak nak pos tu... Pukul berapa...??? Pukul 1.30 pagi... Logik tak kalau nak letak entry beserta gambar-gambar macam tu kat wall pada waktu macam ni...??? 

Kedua... Sila fikir, orang lain mungkin tak seberani macam awak... Mungkin ada yang fobia tengok darah... Mungkin ada yang kalau tengok gambar-gambar yang seperti itu, boleh terbawa-bawa dalam mimpi... Mungkin ada orang yang memang tak kuat semangat untuk tengok gambar-gambar seperti itu... Mungkin ada orang yang tengok secara berseorangan dan tiba-tiba rasa lain macam dengan suasana sekeliling...

Jadi apa kesannya pada mereka-mereka yang memang sensitif dengan gambar-gambar seperti ini...??? Dah tentu lah mereka akan rasa kurang selesa... Atau mungkin ada yang akan terus menggelabah cari butang pangkah... (Itu macam saya la... Sampai sekarang tak berani bukak FB... Mesti pos tu kat atas-atas lagi...) Dengan jantung yang berdegup pantas... Tak kesian ke kat kawan-kawan awak ni...??? Yang lagi parah kalau ada yang lansung tak boleh tidur malam sebab terkenang-kenang gambar tersebut... Awak tak rasa bersalah ke...???

Ya... Mungkin awak pos entry macam tu untuk menjadikan peringatan kepada diri awak sendiri dan orang lain... Tapi, tak boleh ke kalau awak pos entry tu tanpa gambar-gambar seperti itu... Cuma letak tajuk je... So, terpulang la kat kawan-kawan... Samada nak bukak ke tak entry tu... Kalau nak jadi lebih baik hati dan disayangi kawan-kawan yang takut macam saya ni, awak boleh letak sedikit amaran kat tajuk entry tu... Contoh seperti 'Dilarang untuk orang yang lemah semangat'... Kan senang... Kawan-kawan pun boleh siap sedia tutup muka dengan jari kalau diaorang berani jugak nak bukak entry awak tu... Tak ada la mereka akan terkejut sangat kan...

Sebenarnya, tadi Amy Farhana pun dah buat entry pasal benda ni... Saya mengiayakan entry itu... Tapi, tak ada lah saya ambil berat sangat pasal hal ni... Tapi, bila saya sendiri dah kena... Huh...!!! Terus rasa nak sokong berjuta-juta kali entry Amy tu...

Sudah lah... Saya nak tidur... Itu pun kalau boleh tidur lagi... Menyesal bukak FB tadi... Lepas pos entry ni... Publish kat FB... Lepas tu tak nak dah bukak FB untuk tengok berjaya ke tak entry ni di publish kan kat FB... Esok-esok je la... Diwaktu ramai orang dan setelah saya yakin entry tadi dah jatuh bawah-bawah dalam home FB saya tu... Tapi tak tahu la pulak kalau ada orang lain lagi yang pos entry macam tu lagi... Saya terus hidden orang tu dari home la... Senang sikit hati...

>>> Saya macam sangat marah kan...??? Memang la... Sebab saya ni memang sangat takut dengan benda-benda yang ngeri-ngeri ni... Kalau pilih antara cerita hantu dengan cerita orang makan orang (kanibal), saya rela tengok cerita hantu... Sebab itu cerita seram... Janji bukan cerita ngeri... Selamat malam...

6 comments:

  1. ahahahahaha...
    rehat ni boleh buat tuntunan umum kat bilik mesyuarat...

    ReplyDelete
  2. kadang penat sbb asyik kite je nk kne jage, org len x pnah jge kesensitivitian kite..huhu

    jemput ke rumah,
    http://laydie-dda.blogspot.com
    keep in touch ye..♥♥♥

    ReplyDelete
  3. bukan tu sahaja kalau lah keluarga orang yang mengalami kemalangan tu tengok...ciankan? mesti dia orng pun sedih...

    k.aina kalau ada gambar2 cam hitu kat email terus delete...hahahaa...

    ReplyDelete
  4. betul2...stuju ngn k.aina...
    saya pun delete...
    tak sanggup nak tengok...

    ReplyDelete