nuffnang

Monday 7 February 2011

bLoG SaYa SuDaH BeRhAbUk...!!!

Auuuuhhhhh.....!!!Uhuk...Uhuk...Uhuk...Siapa punya blog la berhabuk sangat macam ni...Atdoiyai...Berapa lama tak bukak blog ni...???

Rindu...Rindu...Rindu...Kat blog saya ni...Terasa begitu lama saya abaikan beliau...Bila saya cuti, mood nak tulis update blog pun cuti sama...Padahal dah banyak dah buat post...Tapi semua simpan kat draft je...Ta publish...Sebab tak pernah habiskan setiap post tu...Last-last, delete macam tu je...Hahahaha...Sengal kan...

Untuk pengetahuan semua, saya cuti direct seminggu minggu lepas...Terpaksa la ambil cuti hari Isnin dengan Rabu...Untuk jadikan cuti tu direct terus...Tapi tak pe...Cuti saya berbaloi-baloi...Macam-macam saya buat dalam masa saya cuti ni...Contohnya seperti...???Hurm...DIY doorgift sendiri...???Ha...Yang itu rahsia lagi ok...Sampai masa nanti saya reveal ok...!!!Yang boleh saya kata, ia sangat comel ok...!!!Ngeeee...~~~

Ok...!!!Itu cerita ketika bercuti...Yang saya nak cerita sekarang...Ketika pulang dari cuti...Maksudnya perjalanan balik saya ke Putrajaya la kan...Dengan penuh semangat nya, saya dan En Keluang, bergerak pulang dari rumah saya di Bukit Cermin Mentakab Pahang lebih kurang pukul 10.30 malam pada hari Ahad...Dan sampai ke Putrajaya lebih kurang pukul 10.00 pagi hari Isnin...Ok...Sila baca semula ayat saya yang sebelum ini...Ayat pemberitahuan tentang masa saya sampai di Putrajaya...Seterusnya sila baca semula masa saya bergerak dari rumah saya di Bukit Cermin Mentakab tu...Sila kira masa perjalanan saya...Dapat...???

Ya...!!!Tepat sekali...!!!Hampir 12 jam bukan...???Ya...!!!Betul...!!!Awak semua tidak salah kira...Hampir 12 jam saya berada di atas highway..!!!Sedangkan masa perjalanan biasa dari rumah saya ke Putrajaya paling lama pun cuma ambik masa 2 jam setengah...Sila bayangkan sendiri keadaan muka kami sepanjang 12 jam itu...

Apa yang menyebabkan kami begitu lama di atas highway...???Teka...!!!Ya...!!!Kesesakan lalu lintas yang teramat-amat-amat-amat-amat sangat...Tak pernah saya lalui pengalaman jem macam ni sekali...Sumpah...!!!Ini adalah pertama kali dalam hidup saya...Jem kat KL pun tak sampai macam ni ok...!!!Bayangkan untuk keluar tol karak, kami dah menunggu lama...Sebab kereta sangat banyak...Dari Pahang dan Terengganu kan....Itu ok lagi...Lepas tol karak, jalan sedikit clear...Sehinggalah sampai ke simpang masuk ke Bentong...Owh...!!!Subhanallah...!!!Saya dah tak tau nak cakap macam mana...Kereta sangat banyak...Disebabkan kereta-kerata dari Kelantan keluar dari Bentong...Sangat-sangat sesak keadaan masa tu...Dan kalau awak semua nak tahu...Kereta cuma boleh guna gear 1 dan 2 saja...Sepanjang perjalanan tu...Kami dapat lihat sangat banyak kereta yang tersadai di tepi jalan..Senang kata, mana-mana tepi jalan yang agak luas sikit, mesti akan ada kereta yang berhenti...Sama ada untuk berehat sebentar atau pun menyejukkan enjin dan brek....Dan 200 meter sebelum sampai Genting Sempah, CCR saya mula bau hangit...Ya Allah...Cuak nya hati saya masa tu...Saya paksa jugak En Keluang berenti tepi jalan...Terus En Keluang bukak bonet depan CCR...Hangit tak payah cerita la...Sangat-sangat ok...Bau brek...Saya risau ada masalah dengan clutch je...Mampos kena tunda nanti...So, kami amik keputusan untuk rehat sebentar...Konon-konon nak bagi jalan clear sikit la...Masa tu dah pukul 4 pagi...Rehat sampai tertidur...Saya tersedar pukul 6 pagi...Jalan masih dipenuhi kereta...Sama seperti tadi...Hancur harapan...

Dan kerana saya tidak tahan ingin ke toilet, saya paksa En Keluang teman saya jalan kaki ke Genting Sempah tu...Mak aih...Boleh tahan jauh jugak...Tapi disebabkan ada banyak kereta dan orang kat situ...Dah jadi macam pesta, tak rasa la sangat jauh tu...Kami pun pergi la toilet Petronas kat Genting Sempah tu...Nak masuk toilet pun beratur...Atdoiyai...!!!

Sebelum berjalan kaki semula balik ke CCR yang ditinggalkan, sempat la jugak beli 2 botol air...Sampai kat CCR, En Keluang ajak gerak...Bau hangit macam ada lagi...Tapi kami risau nak masuk kerja...Terpaksa la jugak...Kami pun gerak la perlahan-lahan...Lepas je terowong, jalan macam dah clear wlaupun banyak kereta...Tapi saya sangat takut masa CCR turun bukit la...Risau ada masalah dengan brek kan...Tak pasal-pasal arwah pulak kami...Sampai kat tol Gombak, kena menunggu lagi...Sangat jem...Brek pun dah mula berbau...Lebih kurang 7.45 pagi, baru kami lepas dari tol Gombak tu...Terus gerak pergi ofis En Keluang kat area Pekeliling tu...Untuk dia punch card...Saya pulak dah sms kawan ofis saya yang saya masuk lewat sikit...Tapi, perjalanan dari KL ke Putrajaya sesungguhnya tidak semudah disangka...Dengan jem, dan keadaan CCR yang kami perlu hati-hati dengan keadaannya, saya sampai kat umah saya hampir pukul 10 pagi...Macam mana la nak masuk ofis...Memang dah lambat sangat tu...Mana nak mandi lagi...Iron baju lagi...Akhirnya saya amik keputusan untuk EL terus...Then, saya tidur sampai petang...En Keluang pulak, saya paksa pergi kerja...Kesian kan...???Padahal dia lagi letih dari saya sebab dia yang drive sepanjang perjalanan...Sebab tu dia tidur awal malam ni...Dan saya tinggal terkebil-kebil sorang diri...Huhuhuhu...

Dan kerana saya terlalu bersemangat untuk menceritakan pengalaman saya sepanjang malam tadi, saya berjaya jugak buat post ni...Setelah hampir 2 minggu tak publish apa-apa post...Tak pe...Cuti kan...Hehehe...Ok lah...Nak sambung buat doorgift saya...Daaaa...

>>> Saya tak amik apa-apa gambar pun sepanjang malam tadi...Tak ada mood dah nak amik gambar kereta-kereta yang macam semut kat atas jalan raya tu...Muka masing-masing macam apa dah...Sepesen je muka orang-ong kat higway tu...Termasuklah muka saya dengan En Keluang...Huhuhu...

No comments:

Post a Comment